loading...
برکه
rtr بازدید : 29 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

هنگامی که در خیابانها مخصوصاً ایستگاههای مترو شهر پاریس قدم میزنید، شدیداً مراقب اموال و وسایل همراه خود باشید.
میراث آریا: جیببرها همهجا هستند و افرادی را که بیش از همه دوست دارند، گردشگرانند. گردشگرانی با کیفهای پر پول که در انتظار خالی شدن در هنگام خرید سوغاتیها و هدایا به سر میبرند.

آنچه در ادامه آمده است نامی از 10شهر برتر دنیا در امر جیببری است که به گفتهای خطرناکترین مکان برای کیف پولها و کیف دستیهای مسافران و گردشگران به شمار میروند.

1-لاس رامبلاس، بارسلون، اسپانیا: جیب بری در لاس رامبلاس میتواند به همان اندازه راحت و جذاب باشد که ورزش زیبا، مفره و مشهوری همچون فوتبال. از اینرو رفتارهای گردشگران در این پیادهروی شلوغ شهر بارسلون را میتوان با حرکات بازیکنان در زمین فوتبال مقایسه کرد. بنابراین اگر گردشگران در آفساید ماندن یا بیرون از زمین مسابقه قرار گرفتن را ترجیح میدهند، باید کاملاً مراقب بوده و هر لحظه لوازم همراه خود را چک کنند.

2-رم، ایتالیا: رم، شهری با جاذبههای تاریخی و فرهنگی منحصر به فرد، که بناهای چندهزار ساله آن چشم هر بینندهای را مسحور خویش میکند. بنابراین، بیراه نیست اگر این شهر را دومین منطقه مورد علاقه جیببرها بنامیم. اماکنی همچون چشمه تروی (Trevi) یا معبد پانتنون، بهترین مناطق برای دزدیدن دوربینها و خالی کردن جیبهای گردشگران سر به هوا است.

3-پل چارلز، پراگ، چک: پل چارلز که آنرا تصویری از پراگ امروز مینامند محل عبور و مرور خیل گردشگرانی است که روزانه از سراسر جهان به این شهر میآیند. از اینرو پیش از آنکه خود را برای عکس گرفتن از قلعه باستانی پراگ آماده کنید، از وجود دوربین سرجای خود مطمئن شوید.

4-مادرید، اسپانیا: هرج و مرج، اتومبیلها و هیاهوی هزاران نفر در خیابانها، تصاویر مادرید امروز یا مادرید مدرن را نشان میدهند. در طول مدت زمانی که گردشگران در خیابانهای تنگ و باریک این شهر قدم میزنند، هر لحظه باید مراقب ماشینها باشند تا با آن برخورد نکنند. اغلب جیببریها در چنین موقعیتهایی رخ میدهند، همین امر باعث شده است تا مردم بیشتر مراقب خود و کیفهایشان در هنگام عبور اتومبیلها باشند.

5-پاریس، فرانسه: پاریس، یکی دیگر از شهرهای مشهور جهان به شمار میرود، که همه ساله میزبان گردشگران بسیاری است، بااین حال برج ایفل و تابلوی مونالیزا تنها گردشگران را به سوی خود جذب نمیکنند، بلکه جیببرها نیز، حضوری فعال در این اماکن دارند. بنابراین هنگامی که در خیابانها مخصوصاً ایستگاههای مترو شهر پاریس قدم میزنید، شدیداً مراقب اموال و وسایل همراه خود باشید.

6-فلورانس، ایتالیا: بدیهی است، هنگامی که گردشگران مجموعههای میکلآنژ شهر فلورانس را تماشا میکنند هیچ توجهی به داراییها و لوازم همراه خود نخواهند داشت. سرقت شاید راحتترین کاری باشد که در این مواقع صورت میگیرد و این به معنای لزوم دقت و تمرکز بیشتر گردشگران از وسایل خود در این شهر تاریخی زیبا است.

7-بونیس آیرس، آرژانتین: در این شهر، هیچگاه برای به سرقت رفتن کیف پول خود، فریاد نزنید، زیرا پاسخی نخواهید شنید. علاوه بر آن هیچگاه اشتباه دوست شدن با محلیها چه خردسال و چه بزرگ سال را مرتکب نشوید، زیرا این دوستان دوست داشتنی به چیزی جز به کیف پولهای شما علاقه ندارند.

8-آمستردام، هلند: معمولاً گردشگری در حصار سرگرمیها و مناظر دیدنی فوقالعاده شهر آمستردام، به آسانی موجب آن میشود که گردشگران محل و جای خود را فراموش کنند. از اینرو گردشگران بیش از هر شهر دیگری نیازمند دقت و مراقبت از وسایل خود و جدا شدن از زیباییهای فریبنده این شهر هستند. جیببرها، اغلب ازاین گونه گردشگران نهایت استفاده را میبرند.

9-آتن، یونان: شهرهای معروف جهان، علاوه بر گردشگران و علاقمندان به مناطق تاریخی، سهم عمدهای نیز در جذب جیببرها، هدایتشان به سوی وسایل مسافران و بازدیدکنندگان دارند. آتن و بنای آکروپلیس آن نیز، شاید مناسبترین مکان برای سارقان و کیف قاپهایی باشد که مترصد حضور مسافران و گردشگران از همه جا بیخبر هستند. مراقبت از اموال، مهمترین هشدار ناملموس برای گردشگران این شهر است.

10-هانوی، ویتنام: شهر هانوی و محله قدیمی پرجاذبه آن همه ساله میزبان عبور و مرور گردشگرانی است که از سراسر جهان برای تماشای آن به این کشور آسیایی میآیند. محله قدیمی این شهر برخلاف قدیمی بودن، جیببرها و سارقان پیشرفتهای دارد. چه بسیار گردشگرانی که با کولهپشیهای سنگین وارد این محله شده و سبک از آن خارج شدند.
10شهر خطرناک برای جیب گردشگران!
]]>
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 249
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 40
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 59
  • بازدید ماه : 123
  • بازدید سال : 493
  • بازدید کلی : 14,477
  • کدهای اختصاصی
    دانلود نرم افزار کامپیوتر سفارش پاپ آپ بندری جدید